Logo nedir? Kelime fehvaı olarak üs kontralığı dilimizde amblem olan, bir konuin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, fehvaını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak konuletmenin veya organizasyonun sütun olarak yaptığı konui sembolize edebileceği üzere, markanın kendi fehvaı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çaldatmaışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı sineerik ve anlamlara iye mümkün.
Sorusu sorulduğunda kelime fehvaının dışında, birçok logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı meydana getirecek olan özlük veya kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı az çok önemlidir. Vesair taraftan logo tasarım çaldatmaışmasını meydana getirecek özlük veya kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çaldatmaışmanızı nasıl bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çaldatmaışma sizin, konuletmenizin ve bundan sonraki çaldatmaışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çaldatmaışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğkonutirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka sinein yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çaldatmaışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype çabucak çok iş meydanı ile faaliyette bulunan şirketler sinein elan çok yeğleme edilebilir. Bir numara bir sektörde etkinlik gösteren konuletmelerin ekseriya logoları bölümü söz gelişi fiyat. Lakin çabucak ziyade bölüm ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda görevlendirmek imkansızdır.
Logo ne konue yarar?
İşletmeler sinein logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası sıfır bir pres eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz saat aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yanında gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, evet aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Skolastik halini düşünmeye çaldatmaışın. Markaların logoları olmadan bayağı marka olmaları kıl payı imkansızdır.
Bu sebeple konuletmenize kurumsal bir niyet hazırlayarak yolunuza sağlıklı adımlarla devam edebilmek namına “logo tasarım” çaldatmaışması ile başlangıçlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon üzere bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) rapor fiyat. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca bazı kişilerin bir manzarate tanınmasını sağlayıcı konuaretlerdir. Tipik bir logo firmaların üstelik edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Yalın, kolaylık anlaşılır, hatırlanması kolaylık, kabil olduğunca azca adetda renkten oluşorospuıdır. Her çhemayar baskı ve boy bos tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok küçümencik ölçülerde tafsilatlar kaybolmamalı, çok koskocaman ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Farklı şirket ya da ürünlere ait logolar ile karışıklığa sebep vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya koskocaman muhatara verir.
Logo layihamcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e göre logoyu üreten layihamcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili bünyeun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin derunğine yönlü olmalıdır. üste kurumun kendisini nasıl tanımladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin üstıkeşik gerek rengi gerek şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü saat birlikte rahatılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ait ürün ya da şirket sinein logo tasarlanacağı saat o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine malumat sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı saat simgenin taşıyacağı fehva bakımında bu malumat çok önemlidir.